Με τι θα ξεδιψάσετε αυτό το καλοκαίρι;

Είτε βρίσκεστε στην πόλη, είτε στην παραλία, ένα είναι σίγουρο: ο ήλιος και η ζέστη αποτελούν μια αληθινή πρόκληση για τον οργανισμό σας κι εσείς αναζητάτε δροσιά και ενυδάτωση. Με ποιά υγρά μπορείτε να δροσιστείτε αποτελεσματικά και ευχάριστα, αλλά χωρίς να «φορτωθείτε» πολλές επιπλέον θερμίδες;

Το νούμερο ένα υγρό για να ξεδιψάσετε είναι φυσικά το νερό! Χωρίς θερμίδες, ελαφρύ και εύπεπτο για το στομάχι, ενυδατώνει τον οργανισμό στη στιγμή. Συχνά, όμως, δεν είναι αρκετό, αφού αναζητάμε περισσότερα, όπως λίγη γεύση για να δροσιστούμε. Αυτό δεν είναι παράξενο, αφού ο οργανισμός στη ζέστη και με τον ιδρώτα έχει επίσης ανάγκη από ηλεκτρολύτες και σάκχαρα. Έτσι, μας «μαγνητίζουν» διάφορα υγρά εκτός από το νερό για να σβήσουμε τη δίψα μας. Παρακάτω θα δείτε τι προσφέρει η κάθε επιλογή και τι μπορεί να σημαίνει για την ενυδάτωση, αλλά και τις θερμίδες που επιβαρύνει τη διατροφή μας.

 

Αναψυκτικά & χυμοί

Τα αναψυκτικά, ιδιαίτερα όσα περιέχουν ανθρακικό, είναι μια πολύ συχνή επιλογή για να ξεδιψάσει κανείς τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Όμως, περιέχουν συνήθως μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και γλυκαντικών, ενώ παρέχουν εκατοντάδες «κενές» θερμίδες, δηλαδή πολλές θερμίδες που δεν προσφέρουν κανένα θρεπτικό συστατικό. Και στην πραγματικότητα, υπάρχουν αρκετές μελέτες που αποδεικνύουν πως όσοι καταφεύγουν σε μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών συνήθως αυξάνουν το σωματικό τους βάρος. Πιθανότατα, αυτό συμβαίνει γιατί θεωρούμε ότι τα υγρά δεν έχουν πολλές θερμίδες σε σχέση με το φαγητό, κάτι που είναι αναληθές.

Συμβουλή: αντικαταστήστε τα ανθρακούχα αναψυκτικά με νερό, έτσι θα έχετε ενυδάτωση χωρίς καθόλου θερμίδες! Διαφορετικά, στίψτε χυμό λεμονιού ή πορτοκαλιού και αραιώστε με κρύο νερό σε αναλογία 1:5 και θα έχετε ένα πολύ δροσιστικό ρόφημα στο μπουκάλι σας για την παραλία με αληθινή φρουτένια γεύση και ελάχιστες θερμίδες.

Εάν θέλετε οπωσδήποτε αναψυκτικό, αναζητήστε συσκευασίες με την ένδειξη «100% φυσικός χυμός», χωρίς προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών. Ακόμη και οι έτοιμοι χυμοί μπορούν επίσης να αραιωθούν με νερό για ακόμη λιγότερες θερμίδες και για να σας αφήνουν με πιο ελαφρύ στομάχι όταν η ζέστη είναι υπερβολική ή βρίσκεστε στην παραλία και έχετε έντονη δραστηριότητα, όπως κολύμπι, ρακέτες κτλ. Φυσικά, οι φρέσκοι χυμοί φρούτων που παρασκευάζετε εσείς παραμένουν η καλύτερη επιλογή.

Θέλετε ακόμη λιγότερες θερμίδες; Δοκιμάστε αραιωμένους χυμούς λαχανικών! Γεμάτοι θρεπτικά συστατικά και νάτριο, που μας χρειάζεται όταν ζεσταινόμαστε και ιδρώνουμε, ενώ παρέχουν πολύ λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τους χυμούς φρούτων. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι χυμός ντομάτας περιέχει περίπου 40 θερμίδες, ενώ ένα ποτήρι πορτοκαλάδα περιέχει 120 θερμίδες, δηλαδή τις τριπλάσιες! Ετοιμάστε τους και πάρτε τους στην παραλία αραιωμένους με παγωμένο νερό ή βάλτε τους σε μια μεγάλη κανάτα μαζί με πολλά παγάκια στο τραπέζι της βεράντας ή του κήπου τις ζεστές ημέρες.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε το γάλα, που είναι ένα υγρό που μπορεί να ξεδιψάσει, να προσφέρει άφθονο ασβέστιο και στην ουσία να αποτελεί ένα ελαφρύ χορταστικό γεύμα ή σνακ.

 

Και με τα ενεργειακά ποτά;

Τα ενεργειακά ή αθλητικά ποτά, για όσους δεν το γνωρίζουν, αποτελούν επίσης θερμιδικές «βόμβες»! Περιέχουν συνήθως βιταμίνες και μέταλλα, όμως επίσης σάκχαρα που ανεβάζουν το θερμιδικό δείκτη. Στην πραγματικότητα, είναι απαραίτητα μόνο για όσους γυμνάζονται εντατικά ή ιδρώνουν υπερβολικά και χρειάζονται άμεση αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών που χάνονται μέσω του ιδρώτα και ενέργεια από τα σάκχαρα για να συνεχίσουν να αποδίδουν στην άσκηση ή το σπορ τους. Επίσης, θα παρατηρήσετε ότι οι αθλούμενοι που τα χρειάζονται (π.χ. δρομείς μεγάλων αποστάσεων ή σε αθλήματα υψηλής έντασης και μεγάλης διάρκειας π.χ. τένις, μπάσκετ, ποδόσφαιρο κτλ.) πίνουν λίγες μόνο γουλιές και συμπληρώνουν την ενυδάτωσή τους με νερό. Συνοπτικά, το πιθανότερο είναι πως δεν τα χρειάζεστε και πως μπορείτε να ικανοποιήσετε άριστα τις ανάγκες του οργανισμού σας με τους παραπάνω τρόπους.

 

Καφές και καφεϊνούχα ροφήματα

Ο καφές είναι γνωστό πως δεν περιέχει θερμίδες (όταν δεν έχει προστεθεί ζάχαρη και γάλα) και πως είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά. Θεωρείται ότι έχει διεγερτική δράση και ότι πιθανότατα βελτιώνει τη διάθεση και τη συγκέντρωση. Ωστόσο, έχετε υπόψη σας ότι επειδή έχει διουρητική δράση, μεγάλες ποσότητες καφέ δεν θα βοηθήσουν την σωστή ενυδάτωσή σας. Πίνετε αρκετό νερό ή περιορίστε τα φλιτζάνια που πίνετε την ημέρα. Όσο για τις θερμίδες, μην ξεχνάτε ότι ένας «ενισχυμένος» καφές, με κρέμα γάλακτος, ζάχαρη και σιρόπια μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 500 θερμίδες το φλιτζάνι! Εναλλακτικά, δοκιμάστε παγωμένο πράσινο τσάι.

 

Αλκοολούχα ροφήματα και ποτά

Τα αλκοολούχα ροφήματα, εκτός του ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες θερμίδων, οδηγούν σε ήπια αφυδάτωση και αποτελούν κακή επιλογή εάν ο σκοπός σας είναι να δροσιστείτε στη ζεστή παραλία. Αφήστε τα για τη βραδινή σας έξοδο και καταναλώνετε ταυτόχρονα αρκετό νερό. Προσοχή: μην κολυμπάτε εάν έχετε καταναλώσει αλκοόλ!