Εγώ πάλι και τα ψυχολογικά μου. Σας έχω ζαλίσει...αλλά να ένα νέο θέμα. Διάβασα πολύ πρόσφατα ένα άρθρο με θέμα:
critical factor, παραθέτω το σύνδεσμο,
www.childit.gr/v2/index.php/childitnews/...ti-gia-to-paidi-sou,
καθώς και ένα απόσπασμα
" Αυτό το "φίλτρο" ονομάζεται "critical factor" και μια απο τις δουλειές του είναι να ξεχωρίζει το υποσυνείδητο με το συνειδητό νου. Σαν ένα διαχωριστικό σεντόνι, αν προτιμάτε μεταξύ των 2 αυτών "χώρων". Γι'αυτο και την παραπάνω δήλωση δεν την πιστευετε.
Το "φίλτρο" αυτό όμως ΔΕΝ υπάρχει παρόν στα παιδιά!!! ΔΕΝ μπορούν να διαχωρίσουν τι είναι "πραγματικό", ή "αλήθεια" αν θέλετε, και τι όχι. Υποσυνείδητο και συνειδητό είναι σχεδόν ένα (εξού και το παράδειγμα με το σφουγγάρι)" Διαβάστε το αξίζει νομίζω.
Για αυτό λοιπόν το λόγο δεν πρέπει ποτέ να αποκαλείς το παιδί σου κακό, χαζό ή οτιδήποτε άλλο ούτε για αστείο, αλλά αντίθετα να λες αυτό είναι κακό, χαζό κλπ. Από την άλλη είναι χρήσιμο για να τονώσεις π.χ. την αυτοπεποίθησή τους να λες πόσο έξυπνος είσαι, τί καλό παιδί είσαι κλπ. Είναι η τακτική που εφαρμόζω μέσα στο σπίτι. Τώρα όμως έχω ένα θέμα, και συγνώμη αν σας κούρασα με την εισαγωγή μου.
Ο μεγάλος συνέχεια πειράζει τον μικρό τον κοροιδεύει και του εξηγώ, αλλά μετά επιμένει χειρότερα.
Τον αποκαλεί χοντρό, που δεν είναι, απλά δεν είναι και τσιλιβήθρας....ή πίφ, μυρίζεις κακά ή δεν ζωγραφιζεις...μουτζουρώνεις (είναι 2 και κάτι ...έλεος, δηλαδή, άσε που χειρίζεται ωραιότατα τον μαρκαδόρο, μέχρι και κύκλους συνειδητά κάνει, και πηγαίνει και ζωγραφίζει συγκεκριμένα πράγματα πάνω σε εκτυπωμένα φύλλα...).
Του είπα ότι θα του δείξω τις δικές του ζωγραφιές των 2...για να καταλάβει ότι έτσι ζωγραφίζουν τα μικρότερα χεράκια. Του είπα ότι δεν θέλουμε να αισθάνεται άσχημα ο αδελφούλης μας. Έχετε κάτι να προτείνετε για να σταματήσει να τον "προσβάλει" κατά αυτόν τον τρόπο? έχει που έχει σίγουρα το άγχος ο μικρός να φτάσει τον μεγάλο...δεν θέλω να τον μειώνει και έτσι...είναι άδικο...